Brush Cleaner

16 Mar

Många känner till det, många känner inte till det…Brush Cleaner ^_^

Det är en produkt som verkligen underlättar att hålla ens penlsar/borstar hygeniska, rena och fina.

Använder brush cleaner efter varje gång jag makear mig, inte direkt men i slutet av dagen det tar inte lång tid alls speciellt inte när man gör det till en rutin🙂.

Så här använder jag brush cleaner: Jag trycker upp den lilla toppen som ska ”hälla upp” brush cleanern sen doppar jag penlslen direkt i flaskan (say what you want but this is how I roll höhö😛 ) sen tar jag penslen fram och tillbaka på papper tills penslen inte avger färg, ibland får man doppa om den igen sen låter du penslen torka.

Om jag sminkar och behöver använda penslarna direkt efter då häller jag upp brush cleaner på papper och penlsar med penslen/borsten där.

OBS! man ska inte trycka in penslen på pappret utan lätta rörelser🙂

Jag gillar MUS Brush cleaner och MAC’s🙂

MUS Brush cleaner kostar 135 kr

MAC’s Kostar 110 kr ( Tack Maggie :))

 

Uppdaterat: Glömde skriva att en brush cleaner är ett komplement, man ska tvätta sina penslar MINST en gång i månaden🙂

Enjoy

Nicole

8 svar to “Brush Cleaner”

  1. Maggie Makeup Addict 16 mars 2010 den 4:52 #

    MAC’s kostar 110kr!

  2. Emma P 16 mars 2010 den 7:22 #

    Jag tycker det är så sjukt opraktiska flaskor på båda dem här. Har Kicks brush cleanser och jag använder den inte särskilt ofta, men det är i alla fall smidigt med sprayflaska:)

  3. doolallymakeup 16 mars 2010 den 10:56 #

    Maggie: Danke och nu är det uppdaterat🙂

    Emma P: Jag tycker också flaskorna är opraktiska men jag väger fördelarna mot nackdelarna🙂 Go spray flaska!

  4. Maria, Hjärterdam 16 mars 2010 den 11:44 #

    Du tvättar väl inte penslar du bara använt torra produkter med? Skuggor och sådant i puderform sprids ju ej bakterier i så det kan vara onödigt slit på borstarna.. Kramar

  5. Maria, Hjärterdam 16 mars 2010 den 11:46 #

    .. Glömde skriva, jag använder sprayflaskan från kicks men ska köpa den från Emite som är sjukt bra =) Annars tvättar jag med diskmedel som är antibakteriellt =)

  6. Vanessa 16 mars 2010 den 12:57 #

    Jag använder YES😛 yaa värsta fattig här xD

  7. doolallymakeup 16 mars 2010 den 17:46 #

    Maria, Hjärterdam: Jo i brush cleaner tvättar jag av de varje dag, för jag vill inte ha rester utav gammal skugga i brosten som ”förorenar” färgen på den nya skuggan jag använder🙂 och tvättar under vatten med diskmedel/grumme gör jag minst en gång i månaden

    Vanessa: hahaha jag använder grumme såpa när jag tvättar de under vatten, men brush cleaner amnvänder jag som kompliment🙂

  8. Vanessa 17 mars 2010 den 11:17 #

    Aahaa oki men då förstår jag🙂 jag kanske borde börja med det ! .. Det är sant det du skrev om att gammal färg blandar sig med den nya så den får tom en annan nyans liksom..🙂

Kommentera

