Photoshoot 2010.03.12

16 Mar

Här kommer bilderna från plåtningen vi hade den 12 Mars.

Fotograf: Maria Hultgren

MUA: Moi ^_^

Bildredigering: Sara Ali

Modell: Annie Hammarin Lindell

Första sessionen är stilrent och kvinnligt, jag la en noggran bas för att huden ska se helt felfri ut, hade ingen rouge utan bara shading. Sen dova bruna, naturliga nyanser på ögonen och röda läppar.

    

Andra sessionen körde vi mer färgglatt, vi hade påfågel som inspiration.

    

Enjoy

Nicole

In English: Here are the pictures from the photoshoot we had the 12:th of March.

Photographer: Maria Hultgren

MUA: Moi ^_^

Picture editing: Sara Ali

Model: Annie Hammarin Lindell

For the first session we went for a pure and femenin style, I applied a ”perfect base” to make the skin look flawless, no blush only shading. For the eyes I chose soft browns and natural shades and red lips.

For the second session we went for more color, inspired by the peacock.

10 svar to “Photoshoot 2010.03.12”

  1. Emma P 16 mars 2010 den 22:42 #

    Väldigt vacker modell och superfina sminkningar. Jag är ju egentligen en ”ögontjej” men jag gillar faktsikt den första maken bäst…

  2. Maria, Hjärterdam 17 mars 2010 den 9:21 #

    Härligt =)

  3. Vanessa 17 mars 2010 den 11:11 #

    Vacker tjej! Jätte fint ansikte!! Jag tyckte mest om den första men jag äälskar den 4 bilden på sesion 2😀 ! Oh det är roligt o sminka andra tycker jag och Du är så duktig!!😀

  4. sara 17 mars 2010 den 13:32 #

    Hej Nicole!!! kan du inte skriva vart man hittar produkterna Shiseido The makeup lip liner pencil 1 Coral (tror den har utgått men är inte säker)

    Guerlain Intense mat lipstick 461

    Diorkiss 368 Delicious watermelon

    har letat överallt på nätet!!!

  5. Isabella 17 mars 2010 den 15:13 #

    Den första tjejen är så vacker!

  6. anna 17 mars 2010 den 19:36 #

    verkligen snyggt!🙂 En liten fråga bara till dig som jobbar på make up store: Jag ska på en makeup lektion på makeup store och undrar om man bör vara osminkad när man kommer dit? eller är det okej att ha typ mascara och bas?

  7. liloo 17 mars 2010 den 20:26 #

    Good job🙂
    This is gorgeous, I prefer the second one ‘coz of the creativity😉

  8. doolallymakeup 17 mars 2010 den 21:36 #

    Emma P: yay tack🙂

    Maria, Hjärterdam:😀

    Vanessa: Ja hon är verkligen fin🙂 det är jäytte roligt att sminka, I love it! Tack guapa

    Sara: Jag vet att Diorkiss 368 har utgått det var till en sommarlook de hade de glanset, Shiseidon är jag inte helt säker på men prova gå in till Kicks eller mitti by Kicks och fråga🙂 samma sak gäller guerlain…jag köpte både pennan och läppstiftet när jag jobbade på flygplatsen. Lycka till kram

    Isabella: babe det är samma tjej🙂

    Anna: Tack så mycket, du kan gå med bas och mascara eftersom vi rengör ansiktet🙂

    Liloo: Thank you🙂

  9. Isabella 18 mars 2010 den 17:22 #

    Är det samma tjej på alla bilder?? Det ser ut som två??

  10. annie 30 mars 2010 den 16:55 #

    Oh, haha,hittade lappen med din blogg nyss när jag städade. verkligen nöjd med det du gjorde./ Annie

Kommentera

