Min hudvårdsrutin: Sminkborttagning / My skincare routine: Makeup removal

17 Mar

Tänkte visa och skriva om de produkter som jag använder mig utav dagligen en lite önskan som jag fick utav Lenorca ett litet tag sen. Detta är produkter som passar mig, som jag trivs i och som jag provat ett tag. Man ska alltid ge en anpassnings tid till nya produkter som man provar under 1- 3 månader, det tar tid för huden att anpassa sig till nya produkter.

Min hudtyp är fet till orenhud som kan bli yttorr.

Jag har valt att dela upp det i tre delar; Sminkborttagning, Ansiktsrengörin/Ansiktsvattenoch Återfukting.

Det här är vad jag använder dagligen för att min hud ska vara fin, fräsch och välmående.

OBS! Jag är ingen hudterapeut, har fått mina erfarenheter genom att jag jobbat som Beauty Consultant på Matas (dansk butiks kedja med skönhet och hälso produkter) och Kastrup flygplats. Har du svårt med att veta vilken hudtyp du är och vilka produkter som passar dig bäst så bör man uppsöka hjälp utav en hudterapeut, blir billigare i längden eftersom du då inte köper produkter som inte kommer passa din hudtyp som du sen inte använder.

En blogg med jättebra tips från en Legitimerad hudterapeut är Kabuki

In English: I will be showing and writing about the products that I use daily a little request that I had from Lenorca a while ago. These are products that fit me, that i feel comfortable in and that I have been trying out for a while. You should always give an adjusting period to new products for about 1-3 months, it takes time for your skin to adjust to new products.

My skintype is greasy to impure with some partial surface dryness.

NOTE: I am not a dermatologist, I have earned my experience by working as a Beauty Consultant at Matas (danish storechain with beauty – and natural health products) and at Copenhagen airport. If you have difficulties finding out which skintype you are and what products would fit your skin best you should seek help from a dermatologist, it will save you money because  you won’t buy products which don’t suit your skintype and you eventually won’t use.

A good blog with really god tips from a qualified dermatologist is Kabuki (but it’s in swedish)

This is what I use daily to keep my skin nice, fresh and wellbeing.

Make Up borttaggning/ Make up removal

Matas Makeup Rensecreme

Den här produkten är en jag inte kan leva utan, varför för att den tar bort all smink! Den tar även bort fetsmink hur lätt som helst . Men jag använder den bara till att ta bort min ögonmake, den ser ut som vaselin och känns som vaselin med. Den är mild och passar egentligen alla hudtyper, men är man fet i huden eller har tendens till orenheter så rekommenderar jag att man bara använder kring ögonen, annars tar den bort allt. Den är parfymfri och billig, tror priset för burken ligger på cirka 50 kr och den håller i en evighet!

In English: This is a product which i can’t live without, why because it removes all makeup! It removes grease makeup like a piece of cake. But I only use it to remove my eye makeup, it looks like vaseline and feels like vaseline to. It has a mild formula that works for all skin types, but if you have greasy skin or tendencies to impurities then I recommend that you only use it for the eyes, otherwise it removes everything. It’s perfume free and cheap, I think the price for the jar is about 50 sek. and it lasts forever.

Neutrogena Visibly clear oil-free make-up remover

Efter jag tagit bort min ögonmake använder jag Neutrogena Oil free makeup remover i resten utav ansiktet. Den här tuden är min andra och jag kommer fortsätta att köpa de ^_^ Denna produkt är till för de som har fet och oren hud, den är krämig i konsistensen och luktar helt ok, enligt mig. Kostar 62 kr för 150 ml.

In English: After removing my eyemakeup I use Neutrogena Oil free makeup remover on the remaining parts of my face. This tube is my second one and I’m going to keep on buying them. This product is meant for those who have greasy and impure skin, it has a creamy textuse and smells ok, according to me . Price is 62 sek for 150 ml.

Natusan Babywipes, perfume free.

I samband med de två produkterna som jag visat ovan, så använder jag baby wipes för att ta bort maken. Tex Applicerar först Matas Makeup Rensecreme sen tar jag bort den med baby wipesen.  Jag köpte ett dubbelpack för 80 kr tror jag.

In English: In connection to the two products I have showed above, I use baby wipes to remove the makeup. E.g First I apply Matas Makeup Rensecreme then I remove it with the baby wipes. I bougth a dubblepack for 80 sek I think.

Hoppas ni tycker det är bra tips och hjälper några på vägen / Hope you think these were good tips and help some of you out.

Nästa del: Ansiktsrengöring/Ansiktsvatten, kommer i morgon / Next part: Facial clanser/ Facial toner, will be up tomorrow

Kram

Nicole

 

6 svar to “Min hudvårdsrutin: Sminkborttagning / My skincare routine: Makeup removal”

  1. sara 18 mars 2010 den 0:14 #

    Hej Nicole! Måste börja med att säga att jag älskar din blogg!
    skrev till dig i ett tidigare inlägg om Shiseido The makeup lip liner pencil 1 Coral
    Guerlain Intense mat lipstick 461
    Diorkiss 368 Delicious watermelon

    Du besvarade frågan jätte fint tack, men produkterna finns ej att få tag på. ÄLSKAR dina läppar på inlägget ”Gaga deLight”. Finns det ingen motsvarande färg på läppstift,glans och penna du känner till? vill VERKLIGEN måla mina läppar som du gjort på inlägget.

  2. Vanessa 18 mars 2010 den 10:23 #

    Jag använder också Neutrogena och jätte nöjd ! men den där Matas .. vart kan man köpa den ?🙂
    Super bra inlägg !❤

  3. Ninni 18 mars 2010 den 10:28 #

    Jag älskar att se vad andra använder för produkter! Tack för ett bra inlägg!

  4. lenorca 18 mars 2010 den 14:34 #

    Tusen tack för inlägget! Skall definitivt spana in Neutrogenas rengörning, har hört flera bra rekommendationer om den.🙂 Väntar med iver på att se mer om Vichy-produkterna, älskar apotekhudvård…

  5. doolallymakeup 18 mars 2010 den 16:39 #

    Sara: Va roligt att höra😀 Prova kolla på My precious coral från MUS och hot pink som subsitut för shiseido pennan. Och om du har svårt att hitta guerlain kolla in YSL volupte och rouge pur läppstiften, de har samma konsistens och täckning som guerlain har också färger som liknar den, kommer dock inte ihåg siffrorna eller namnen. Tyvärr har jag inte hittat nåt glans som kan jämföras med Delicious watermelon, men om jag hittar något som påminner om den så gör jag ett inlägg om den.

    Vanessa: Go neutrogena! Matas finns inte på så många ställen i sverige tyvärr, varberg är nog de högsta de kommit i sverige. Det är en dansk butikskedja med sina egna produkter.

    Ninni: Alltid roligt att se vad andra använder😀 tack

    Lenorca: Va kul att du gilla det🙂 vichy kommer lite senare ikväll😀

  6. Vanessa 19 mars 2010 den 11:45 #

    Åh va synd.. Går det inte att köpa på nätet :O

Kommentera

