Cat eyes

18 Mar

Idag har jag varit och fixat mitt hår, korrigering vid tinningarna. Jag är super nöjd med hur det är nu, men jag försov mig idag snooza alldeles för länge. När jag inte hinner sminka mig med skuggor men ändå vill få fokus på ögon så kör jag på markerad eyeliner, min absoluta favorit eyeliner är Cakelinern från Make Up Store.

In English: Today I went and go my hair done, correction by the temples. I am very pleased by how my hair is now, but I overslept today beacuse I snoozed way to long. When I don’t have enough time to put eyeshadow on but still want focus on the eyes I go for marked eyeliner, my absolute favorite eyeliner is the Cakeliner from Make Up Store.

Jag har använt: (allt från mus om inget annat nämns) / What I have used: (everything from mus if nothing else is mentioned)

Ögon/Eyes

M/S Ghetto (till mina bryn/ For my brows)

Cakeliner Black

MAC Eyekhol Smoulder

Maybelline colossal mascara wp

Kinder/Cheeks

Shading; Micronized loose powder Cafe au lait

Blush Lust

Läppar/Lips

Chanel Glossimer 124

Utan blixt/ Without Flash

Enjoy

Kram Nicole

9 svar to “Cat eyes”

  1. Maria, Hjärterdam 18 mars 2010 den 16:51 #

    alltid fint med tjock eyeliner =)

  2. Sminkan 18 mars 2010 den 18:16 #

    Eyeliner är väldigt snyggt och det är kul med en klassisk look ibland. Jag tycker MUS kakeyeliner blir så matt på. Vill ha en mer svart-svart. Men det är ju olika. Fint alla fall! Du ser så söt ut!

  3. Stephy 18 mars 2010 den 18:29 #

    Du är lika vacker som alltid!

  4. Maria, Hjärterdam 18 mars 2010 den 18:48 #

    Hej, du är utmanad att lägga en frukt i fruktsalladen, på min blogg kan du läsa vad utmaningen går ut på =) Kram

  5. Kabuki-Emma 18 mars 2010 den 18:50 #

    Snyggt! Jättekul att du ville länka till mig! Har nu ändrat din adress i min lista!
    Kram!

  6. Samah 18 mars 2010 den 20:36 #

    Håret ser jätte fint ut and the eyes ofcoure as well😉, hoppas det inte blev mer tårar den här gången hahaa!
    LovePussKram

  7. doolallymakeup 18 mars 2010 den 21:38 #

    Maria, hjärterdam: Va rolig utmaning ^_^, eyeliner är coolt😛

    Sminkan: Jag gillar när det är matt, men min favorit nummer två är blactrack från mac den blir inte lika matt. Tack babe🙂

    Stephy: Gracias sötnos

    Kabuki-Emma: du skiver ju så bra grejer🙂

    Samah: Inga tårar denna gången, hon var jätteduktig så hon fick massa cred😀 love puss puss

  8. Maggie Makeup Addict 19 mars 2010 den 8:44 #

    Tjusigt, som alltid!

  9. Vanessa 19 mars 2010 den 11:48 #

    Jag gör precis som du.. hinner man inte så funkar alltid eyeliner liksom.. och MUS cake eyeliner älskar jag också🙂 O M G vi är så lika..ahahha skooja.. låter som värsta stalker xD

Kommentera

