My skinroutine part 3

23 Mar

Återfuktning/Moistureizing

Dagkräm/Daycream

(inte min egen bild, min Normaderm ville inte vara med på bild, haha/not my own picture, my Normaderm didn’t want to stick on my picture, haha )

Vichy Normaderm Dagkräm

Det här är vad jag använder som dagkräm för tillfället, köpte den i Januari för första gången och nu är den snart slut. Kommer jag köpa en ny? Absolut! Tycker den är jätteskön, den är lätt att applicera, doftar fräscht och har en matterande effekt.Ofta så tycker jag att vissa krämer jag provat för fet hud inte känns att de ger tillräckligt med fukt, men det tycker jag att denna gör. När man applicerar den så upplever jag att den ger en svalkande känsla, om den ger mig mindre blemmor och pormaskar, njae min hud är knasig. Tror inte att det kommer finnas någon kräm som tar bort de på mig, det är ju trots all hormonellt men jag tycker att Normaderm funkar bra för mig och gör det inte värre. Minus är att den inte innehåller SPF. Det är en pumpflaska vilket jag tycker är väldigt hygeinsikt och praktiskt sen så håller sig priset rimligt, kostar 175 kr.

In English: This is what I’m currently using as a day cream, I bought it in January for the first time and now it’s nearly empty. Will I buy a new one? Absolutely! I think it’s really comfortable, it’s easy to apply, smells fresh and has a matifying effect. Often when I’ve tried creams for greasy skin I feel that they don’t give me enough moisture, but with this cream I feel moisturized. When you apply it gives a cooling feeling, if it gives me less spots and blackheads, well my skin is a bit odd. I don’t believe that there is any cream that is going to eliminate them on me, after all it is hormonal but I feel that Normaderm works good on me and doesn’t make it worse. A minus is that it doesn’t have SPF. It is a pump bottle which I find very hygienic and practical and also the price is reasonable, 175 SEK.

Nattkräm/Nigthcreme

Vichy Nutrilogie 1

Detta är inte en deciderad nattkräm det är en 24-timmarskräm, men jag använder den som nattkräm. Den är till för de som har torr hud men eftersom min hud är knasig så måste jag något som ger mycket näring och fukt under natten. Jag köpte denna i samband med normaderm, jag var skeptisk till den först eftersom den är till för torr hud men min hud  har inte klagat på denna kräm alls. Även om den är till för torr hud så tycker jag inte att den känns fet alls, den är jätte lätt att smörja in och lämnar inte en fet ”hinna” . Doftar fräscht och har rimligt pris , 179 kr.

In English: This is not really a night cream it’s a 24-hour cream, but I use it as a night cream. It’s for those who have dry skin but because my skin is odd I need something that gives a lot of nourishment and moisture during the night. I bought this in relation with the Normaderm, I was a bit sceptical to it at the beginning as it’s made for dry skin but my skin hasn’t complained at all to this cream. Even though it’s made for dry skin I don’t feel this cream as greasy or thick, it’s really easy to rub in and doesn’t leave a ”greasy coat”. It smells fresh and has a reasonable price, 179 SEK.

Ögonkräm/Eyecream

Ögonkräm är extremt viktigt för mig, eftersom huden kring ögonen är tunnare och känsligare så måste man ha en ögonkräm. Använder man en ”vanliga” kräm kan man få melier kring ögonen (små vita fett bollar som en dermatolog måste sticka hål i). När jag jobbade på flygplatsen vilket är en väldigt stängd plats med AC som är igång hela tiden så tog det hårt kring huden runt ögonen, fick ta en ögonkräm med lite mer kraft i så det blev Estee Lauders Advance Night repair eye recovery complex. Den har en speciell formula som bygger på att den ska binda fukt i huden och samtidigt  förhindra nedbrytning som uppkommer utav ”föroreningar”. Den kan användas både dag och natt den är väldigt lätt i konsistensen och så är den väldigt dryg. Rekommenderar inte denna till folk som är under 20 då den har lite mer kraft i än en vanlig ögon fuktkräm. Jag är väldigt glad för den men vill prova något nu till nästa ögonkräm (är på min tredje burk nu och den är slut snart) vet faktis inte vad den kostar i Sverige, har köpt mina medans jag jobbade på Kastrup om det är någon som vet så hojta till.

In English: Eye cream is extremely important to me, as the skin around the eyes is a lot thinner and fragile than the rest of the face, you must have an eye cream. If you use a ”regular” cream you might get little ”fat balls” around the eyes (which can only be removed by a dermatologist). When I was working at the airport which is a very shutted area with AC on all the time the skin around my eyes was really taking a ”beating”, I had to choose an eyecream with more spunk in it so I chose  Estee Lauders Advance Night repair eye recovery complex. It has a special formula that binds moisture in the skin and at the same time prevent the skin from breaking down from external causes such as pollution. It can be used both day and night it has a very light formula and it is very lasting. I do not recommend this for people under 20 years due to the reason that it has a bit more ”power” than a regular moisture eyecream. I am very happy with this eyecream but I’m thinking about trying a new one for next time ( I’m on my third jar now and it’s nearly empty) I actually don’t know the price for this in Sweden , I bought mine while I was working at Copenhagen airport.

Enjoy

kram

Nicole

Kommentera

