Viva

24 Mar

Idag har varit en super dag men har knappt varit hemma, hann fota sminkningen innan jag stack ut iaf. Ska sminka en brud så träffade henne idag och bokade tid för provsminkning, sen så har gjort massor med ärenden och varit med Henno-Benno ♥.

Här kommer dagens sminkning, bättre sent än aldrig, sorry.

In English: Today has been spectacular but I haven’t hardly been at home, I just barely had time to take pictures of my makeup before I left home. I going to do the makeup of a bride so whe scheduled an appointment for a trial makeup, I’ve also done a lot of errands today and I have been with Henno-Benno ♥

Here comes todays makeup, better late than never, sorry.

Jag har använt:(allt från mus om inget annat nämns)/ What I’ve used: (everything from mus of nothing else is mentioned)

Ögon/Eyes

Studio Foundation Ultra

M/S Viva

M/S Scale

M/S Nigthfall

M/S Vanilla

MAC Trax

MAC Vex

M/S Ghetto (till mina bryn /for my brows)

Cakeliner Black

Eyepencil Vanilla

MAC Eyekhol Smoulder

Maybelline colossal mascara

Kinder/Cheeks

Blush Matt glory

Blush Lust

Läppar/Lips

Lippencil Gum

Guerlain Intense mat 463

Enjoy

Nicole

8 svar to “Viva”

  1. Vanessa 25 mars 2010 den 13:17 #

    Jag tror att vi liknande smink😛 Fast din är självklart bättre välgjord och så .. men vi påmminer varandre😛
    KRam Kram😡

  2. liloo 25 mars 2010 den 13:40 #

    very pretty look😉

  3. Maria, Hjärterdam 25 mars 2010 den 14:06 #

    tänker på en solnedgång =)

  4. Maria, Hjärterdam 25 mars 2010 den 14:14 #

    Jag tyckte att den gula kunde fått vara gulare, var inte täckande =/ Men den orange var läcker =)

  5. Caroline 25 mars 2010 den 17:11 #

    Hej Nicole!🙂
    Har en till fråga om läppglans till dig🙂 Hur är MUS läppglans? är det klistrigt o kletigt? lämnar det glitter på läpparna efter den försvunnit?
    Kram Caroline

  6. lotta 25 mars 2010 den 18:19 #

    Hejsan !
    Jag tänkte fråga vad du använder för smink till huden ?

  7. Sminkan 25 mars 2010 den 18:34 #

    Jättefin och jag gillar de bruna och koppriga nyanserna.

  8. doolallymakeup 26 mars 2010 den 11:26 #

    Vanessa: Ja det hade vi fast två olika dagar, fast vi var båda rätt naturliga den dagen med, kram!

    Liloo: Thank you😀

    Maria, Hjärterdam:😀

    Caroline: Glitter stannar oftast kvar, jag tycker inte det är sååå klistrigt och kletigt. Det är det men jag tycker inte det är så farligt.🙂 Kram

    Lotta: Det är olika, därför skriver jag inte ut min bas, jag blandar oftast färger för att få till min färg sen ibland blandar jag olika märken. Men Jag har tex MUS Liquid och matt foundation, MACS Studio Sculpt, Clarins Truly matte foundation och ID bare minerals.

    Sminkan: Va kul att du gilla det😀 Tack

Kommentera

