Isadora

28 Mar

I lördags blev jag sugen på mina isadora paletter, när jag var yngre så var jag lite små besatt utav deras paletter ville ha allihopa vilket gör att jag har rätt så många utav deras quartet eyeshadows.  Var ute med min mamma och shoppade det blev en mysig förmiddag med mamma ♥ sen på kvällen såg jag och min pojkvän på 2012. Jag rekommenderar verkligen inte denna film den är så hemsk, så amerikansk och så dålig visst är effekterna schysta men det finns filmer som har både schysta effekter och bra innehåll.

 Så här blev maken med två utav mina Isadora paletter.

In English: This saturday I got an urge to use my Isadora palettes, when I was younger I was a little obsessed with their palettes I wanted to have them all which sums up in me owning a lot of their Eyeshadow quartets. I went out shopping with my mom ♥ which resulted in great quality time, later in the evening I saw 2012 with my boyfriend. I do not recommend this movie to anyone, it’s so awful, so american and just so bad , the effects are descent but there are movies which have both good effects and good contents.

This is how the makeup turned out with two of my Isadora palettes.

Jag har använt:/what I’ve used

Ögon/Eyes

MUS Hightechligther Phenomenon

Isadora Eyeshadow Quartet 26 Wild Jungle (skuggor som är ovan och nere på höger sida/ shadows which are above and below on the rigth side)

Isadora Eyeshadow Quartet 31 Pearls (skuggor som är ovan och nere på höger sida/ shadows which are above and below on the rigth side)

MUS M/S Vanilla

MUS M/S GHetto (till mina bryn/for my brows)

MUS Cakeliner Black

Lancome le crayon khol vert malachite

MAC newly minted

Maybelline colossal mascara wp

Kinder/Cheeks

Dior summerbronze (den jag har den har utgått och klisterlappen har tonats ut men den påminner om den nya summerbronze Rose Brazilia/ The one I have has been discontinued but it resembles the new summer bronze Rose Brazilia)

MUS Wonderpowder kalahari

Läppar/Lips

MUS lipencil The perfect pink

MUS Lipstick Mauve berry

MUS Glosslips Virgin

utan blixt/ without flash

Enjoy

Nicole

6 svar to “Isadora”

  1. Maria, Hjärterdam 29 mars 2010 den 11:14 #

    Jättefint! =)

  2. Vanessa 29 mars 2010 den 11:20 #

    Isadoras smink är så konstiga tycker jag. Vissa är jätte bra! men andra suger, färgen förvinner osv. så sjukt! .. och du.. jag s¨g 2012 på bio!! Så visst det var coola effekter men du har rätt det finns så mycket bättre filmer än det här, man höga förväntningar!😛

  3. liloo 29 mars 2010 den 18:19 #

    Pretty look🙂
    Like the blue on the waterline😉

  4. Sminkan 29 mars 2010 den 20:33 #

    Verkligen fint! vackert med den gröna pennan under ögat!

  5. Emma P 29 mars 2010 den 21:26 #

    Jättesnyggt! Härligt med det blågröna under ögat…

  6. doolallymakeup 29 mars 2010 den 23:11 #

    Maria Hjärtedam: Hihi Tack

    Vanessa: Jag har faktis haft rätt så bra erfarnhet med de tycker dock att pigmenteringen inte är den bästa alltid men de har alltid haft bra hållbarhet på mig, Haha tycker synd att ni slösa pengar på den filmen men man blir lurad utav trailen….man borde bli trailer skapare om man gillar att luras😄

    Liloo: thanx its actually a green pen, but it has a lot of blue in it crazy pen🙂

    Sminkan: det blev lite roligare med lite mer färg😀 tack

    Emma P: tackar babe, alltid kul med en färgklick

Kommentera

