Smokey Colibri

11 Apr

Hola

Hoppas ni haft en skön helg, igår var jag ute nästan hela dagen gjorde mig faktis iordning tidigt på dagen för jag skulle ut och äta med mina vänner men det var på kvällen, på dagen var jag ute med min pojkvän i stan . Orkade inte ta med mig ombyte eller massa smink så det blev ”fest make” raden på dagen haha. Idag har jag varit och tränat som jag brukar göra på söndagar och sen så har jag varit med min pappa.

Det blev en smokey eye fast med lite färg kan bara använda matta skuggor för tillf’ället jag har fortfarande en liten plupp på ögonlocket och den framhävs av allt som skimrar och glittrar.

In English: Hola, hope you’ve had a nice weekend, yesterday I was out almost the whole day I actually got myself ready early  on the day because I was going to eat out with my friends in the evening, but during the day I was out with my boyfriend in town. I didn’t want to bring extra clothes or extra makeup so I did a ”party makeup” for the day haha.  Today I went to train as I usually do on Sundays and then I’ve been at my dad’s place.

I did a smokey eyes but with a little of color I can only use matte eyeshadow at the moment because I still have a little spot on my eyelid and that only enhances by all that shimmers and glimmers.

Jag har använt: (allt från mus om inget annat anges)/What I’ve used: ( everything from mus if nothing else is mentioned)

Ögon/Eyes

MAC fluidline Shade (som bas/ as a base)

M/S Pollution

M/S Colibri

M/S Ghetto (till mina bryn/for my brows)

Cakeliner black

Maybelline colossal mascara

Maxfactor masterpiece mascara

Tyvärr blev alla hel bilder för suddiga så man såg inte något på de/unfortunately all the full face pictures turned out to blurry so I couldn’t use them.

utan blixt/without flash

Enjoy

Love  Nicole

11 svar to “Smokey Colibri”

  1. sara 11 april 2010 den 21:14 #

    Me love!!!!!!! Skitsnyggt.

  2. Isabella 11 april 2010 den 22:23 #

    Oh så tung och mäktig. Snyggt!

  3. Stephy 11 april 2010 den 23:09 #

    Sjukt snyggt och jag ser ingen plupp😉

  4. liloo 12 april 2010 den 8:47 #

    just like it😉

  5. Emma P 12 april 2010 den 9:27 #

    Snyggt och coolt med en sotad look som ändå är så färgglad! Jobbigt med pluppen på ögonlocket, jag skulle längta så efter skimmer. Fast du är snygg i matta skuggor i och för sig:) Jag som gillar skimmer bara…

  6. Maggie Makeup Addict 12 april 2010 den 11:38 #

    Iiiih vad fint! Mina favvofarger ^^

  7. Vanessa 12 april 2010 den 15:45 #

    Snyyggt!! en matt sotning är så snyggt tycker jag !🙂

  8. Sminkan 12 april 2010 den 17:32 #

    Verkligen snyggt!

  9. doolallymakeup 12 april 2010 den 21:08 #

    Sara: woop wooop tack

    Isabella: Thank you my love

    Stephy: hihi tack

    Liloo: Yay😀

    Emma: Jag längtar efter skimmer, men det är kul med matta med men som sagt skimmer är kul haahha, tack sötnos

    Maggie: haha va roligt🙂

    Vanessa: Gracias sötis😀

    Sminkan: Tack snäckan ^__^

  10. Andréa 12 april 2010 den 21:08 #

    Sv: Tack🙂 Fin Colibri-sminkning, jag funderar på att köpa den skuggan!

  11. anna 15 april 2010 den 16:02 #

    men gud vad fiint!🙂

Kommentera

