”Geisha Eyes”

25 Apr

På lördag när jag vaknar och sätter på tv’n så visar Oprah ett inslag om ”annorlunda kvinnokulturer” de visade bland annat Japans Geishor och hon visade den första erkända västerländska Geishan mycket intressant tyckte jag (jag älskar Japan) detta inspirerade min make för dagen.

Hade för övrigt en jättemysig dag med min pojkvän i stan och senare på kvällen så var jag på en väninnas kalas, Grattis igen ^_^ Ida.

In English: When I woke up saturday and put on the TV Oprah is having a show on ”unusual femalecultures” amongst other she shows Japans Geishas and the first recognized western geisha very interesting I think (I love Japan) this inspired the makeup for the day.

The day was really lovely I spent it in town with my boyfriend and later on the evening I went to a girlfriend birthday party, Congrats again ^_^Ida.

 Jag har använt: (allt från mus om inget annat anges)/What I’ve used: (everything from mus of nothing else is mentioned)

Ögon/Eyes

Hightechligther Phenomenon

M/S Smog

MAC Bisque

Blush East

Blush Rose petal

M/S Ghetto (till mina bryn/for my brows)

MAC eyekhol Smoulder

MAC fliudline Blacktrack

Kinder/Cheeks

Blush Metal cherry

Blush Lust

Läppar/Lips

Lancome colorfever shine lipstick 104 Red lust 

utan blixt/without flash

Take care

Kram Nicole

8 svar to “”Geisha Eyes””

  1. Vanessa 26 april 2010 den 8:17 #

    Oh vilken vacker bild på dig Nicole !❤ och sminket var verkligen fin! Det är liksom en liten touch av röd/rosa sådär..oh så fint!

  2. Stephy 26 april 2010 den 8:26 #

    Super snyggt! du är ju vacker i allt!

  3. 3tjejer.se 26 april 2010 den 8:39 #

    Hejsan!

    Vi på 3tjejer.se väljer ut en ny bloggflirt om skönhet varje dag.
    Vi har nu spanat in din blogg och tycker den är ball, och vi har valt ut den till dagens BLOGGFLIRT.
    Spana in 3tjejer´s hemsida
    http://3tjejer.se

    Kramar
    Redaktionen på 3tjejer.se

  4. liloo 26 april 2010 den 9:56 #

    Love the result, it’s very classy, like especially the lips ^^

  5. Maria, Hjärterdam 26 april 2010 den 15:48 #

    jättefint Nicole! =)

  6. Andréa 26 april 2010 den 17:23 #

    Sv: Okej. Deadly har jag själv hemma, men inte vackra Sable🙂

  7. Sminkan 27 april 2010 den 18:08 #

    Jättevackert!

  8. Emma P 27 april 2010 den 21:01 #

    Wow vad snyggt, perfekt inramning av ögonen verkligen! Och geishor är intressanta…

Kommentera

