Mandel olja

24 Nov

Mandel olja är en super bra produkt som funkar i princip till allt som har med skönhet att göra t.ex.

> Den funkar som ögonmakeupborttagning, jag använder den alltid efter att jag tvätta ansiktet med min vanliga ansiktstvätt då tar jag mandel oljan på en bomullsrondell och tar bort det sista utav mascaran. Jag använder alltid vattenfast mascara och detta är en super skonsam metod att avlägsna mascaran på samtidigt som den ger näring (sägs det) till fransarna.

> Den funkar som extra näring till hudkräm t.ex. du kan blanda några droppar med mandel olja i din vanliga dag/natt kräm för att ge huden extra näring när det som nu blivit kallare och huden kanske har svårt att anpassa sig till klimatförändringen. Plus att det är ett sätt att spara en peng på eftersom du inte måste köpa en ny kräm de kallare månaderna.

> Funkar perfekt som nagelbandsolja.

> Funkar perfekt som en bodyolja eller blanda in den i din vanliga bodylotion/bodykräm för att få en mer näringsrik kräm.

> Man kan ha den i håret som en inpackning eller efter att du tvättat håret när ditt hår är blött ta några droppar och fördela i längderna på håret innan du fönar.

> Passar alla hudtyper (även om de som är mer torrisar uppskattar den mer, jag har dock fet hy och jag älskar den)

> 100 % Naturlig

> Prisvärd

OBS Mandel olja är drygt så om du vill använda den så räcker det med några få droppar, annars kan man uppleva det som flottigt.

Mandel Olja finns att köpa på bl.a. hos Apoteket eller en hälsokost butik.

Hoppas ni gillar tipset

Love Nicole

 

 

3 svar to “Mandel olja”

  1. Vanesa 25 november 2010 den 22:12 #

    Oh vilket bra tips .. Ska köpa en sån hihi . Puss

  2. jennifer 11 januari 2011 den 18:28 #

    jag har använt min sån där i drygt en vecka nu & i’m in love!

  3. Sanna 17 januari 2011 den 21:47 #

    Weledas mandelolja är överlägset bäst🙂

Kommentera

